Quyidagi javoblarni toping:

Xo'sh, nima quyish kerak? Bir ibora bilan gapirganda?

Xo’sh, nima quyish kerak? Bir ibora bilan gapirganda?

Bitta ibora bormi? Bu juda oddiy: faqat ishlab chiqaruvchi tomonidan tavsiya etilgan yopishqoqligi guruhlarining dvigatel moylari. Faqat dvigatelning, moyning emas!

Lekim nimani tanlash kerak? Suyukliroqmi? Zichliroqmi? Va bu motor hayotida va holatida nima o’zgaradi?

Umumiy javob ma’lum: deyisharicha, moyning yopishqoqigi qanchalik qalinrok bo’lsa, moy plyonkalari ishqalanish juftliklarida hosil bo’ladi, ular kiyishini qarshi himoya qiladi. Lekin biz nafaqat kiyishini hisobga olishimiz kerak. Aslida, dvigatelning kuchi va moyining iste’moli ham, hatto paradoksal ravishda, uning qismlari harorati va shuning uchun dvigatelning umumiy ishonchliligi moyining yopishqoqligiga bog’liq. Lekin birinchi navbatda — yonilg’i iste’moli! “Tribologiya” ning murakkab va tushunarsiz nomi ostida ilm-fan, dvigatelning kuchiga va uning yonilg’i sarfini moy qatlamining qalinligidan juda kulgili bog’liqligini ta’kidlaydi. Shunday qilib, dvigatel moyining yopishqoqligidan. Moy qatlamining aniq, optimal qalinligi mavjud bo’lib, unda ishqalanish yo’qolishi minimal bo’ladi. Boshqacha qilib aytganda, ingichka va qalinroq moy qatlamining ham dvigatel kuchini pasaytiradi va yoqilg’i sarfini oshiradi. Natijada, optimal qatlamining qalinligi bilan dvigatelning samarali kuchi va uning samaradorligi maksimal bo’ladi. Va moy qatlamining optimal qalinligi har bir rejim uchun farq qiladi. Bundan tashqari, u dvigatelning dizayni va haqiqiy holatiga bog’liq.

SM, SN qanday harflar ? Sifat guruhimi?

Va qanday harflar SM, SN? Sifat guruhi?

Ha, u shunday. SAE tomonidan moyni tasniflash bilan birga, uning vyopishqoqligini xarakterlovchi ushbu alfavit birikmalari moyining ma’lum bir vosita uchun qo’llanilishini aniqlaydi. Operatsion xususiyatlarning eng keng tarqalgan xorijiy tasnifi-moylarning xususiyatlarini dvigatellarning ishlash shartlariga bog’laydigan API tasnifi. Moy markasi ikkita harfdan tashkil topgan indeksni o’z ichiga oladi, ularning birinchisi vosita turini belgilaydi: S( xizmat stantsiyasi) — benzinli dvigatellar va C (tijorat) – dizel dvigatellari; ikkinchisi (A, B, C, D, E, F, G, H, J, L, M) operatsion xususiyatlarining darajasini aniqlaydi. Belgilash fraksiyonel bo’lishi mumkin, keyin moy universal foydalanish nuqtai nazaridan — benzin va dizel dvigatellari uchun.

Bugungi kunda eng yaxshi moylar — SN: ular ilgari ishlab chiqarilgan hamma moylarni o’rnini bosib almashtirishga qodir. Ya’ni, agar avtomobil yo’riqnomasida SL moy ruxsat etilsa, unda SN unga zarar bermaydi. Ushbu guruh muayyan afzalliklarga ega. Bu dvigatelni kiyishdan yaxshiroq himoya qilish va vosita chiqindi eg’ielishlarini kamroq darajasiga va uzoq umr ko’rishga ega. Bu faqat ma’lum bir raqamni chaqirishni so’ramang, bu orqali bir va boshqa sinfning yog’larini o’zgartirish kerak. Bu vosita brendiga, uning texnik holatiga va ishlatiladigan yoqilg’ining sifatiga va haydash uslubiga bog’liq bo’lgan alohida parametrdir. Biroq, SN guruhining yaxshi moylari o’z salafiylariga resurs uchun 30-40 foiz beradi. Bu o’rtacha.

"Sintetik moyi" "mineral moyi "dan qanchalik yaxshi? Va yaxshiroqmi?

“Sintetik moyi” “mineral moyi “dan qanchalik yaxshi? Va yaxshiroqmi?

Keling, buni aytaylik: bu juda yaxshi! “Sintetika moyi” ning kamchiliklari faqat bitta-narx! Va hamma narsa afzalliklarga ega.

Birinchidan,  “mineral moylar” SJ ustidagidan deyarli ko’tarilmaydi. Barcha oqibatlar bilan-energiya tejash, qiyish qarshi va chiqindilarga qarshi funktsiyalar, yaxshilangan yuvish.

Ikkinchidan, bu vosita ichida uzoq vaqt davomida xatti-harakatlarning barqarorligi va prognozidir. Barcha mavsumda “mineral moylar” tarkibida ularning yopishqoq xususiyatlarini hosil qiluvchi qalinlashtiruvchi qo’shimchalarning katta qismini o’z ichiga oladi. Va ular nisbatan beqaror, ajralish, oksidlash va umuman yomonlashishni yaxshi ko’radilar. Bu holda” sintetika ” juda yaxshi ishlaydi. Ularning yopishqoqligi” tayanch “darajasida allaqachon” to’planadi ” va yopishqoqlik qo’shimchalar faqat biroz tuzatiladi. “Sintetika moy” tarkibida “mineral moy” ga qaraganda ancha past, shuning uchun birinchising xizmat muddati ancha past.

Shuni ham ta’kidlash kerakki, “sintetika moyi” yuqori yopishqoqli indeksga ega. Boshqacha qilib aytganda, yuqori va past haroratlarda kinematik yopishqoqlik qiymati o’rtasidagi farq kamroq. Bu past haroratlarda dvigatelni ishga tushirish shartlarini sezilarli darajada osonlashtiradi.

Moyni qo'shib to'ldirganda dvigatel moylarini aralashtirish mumkinmi?

Moyni qo’shib to’ldirganda dvigatel moylarini  aralashtirish mumkinmi?

Qiyin savol. Nazariy jihatdan, API sertifikatiga ega bo’lish uchun barcha moylar eng mashhur moylarning muayyan to’plami bilan moslik testidan o’tadi. Agar ularning mos kelmasligi omili aniqlansa, unda bunday moy tegishli sertifikatni olmaydi. Va dunyoda juda ko’p asosiy asoslar va qo’shimchalar mavjud emas. Shuning uchun, aralashtirish paytida dvigatelda ularning manfaatlari to’qnashuvini olish juda kam extimoli bor.

Lekin amalda siz o’zingizning, aziz dvigategizni xavf ostiga qo’yasiz! Shuning uchun, to’g’ri javob: nazariy jihatdan, agar moylar bir xil API guruhlarida sertifikatlangan bo’lsa va bir xil bazaga ega bo’lsa, ular muammosiz aralashishi mumkin. Lekin amalda, iste’molchi asosiy baza yoki boshqa hech narsa haqida hech narsa bilmasa, buni qilmaslik yaxshiroqdir.

Lekin! Agar siz dvigatelga ataylab zamonaviy firma moyini qo’shsangiz, unda qisqa muddatda u bilan hech qanday dahshatli narsa bo’lmaydi. Va birinchi imkoniyatdan foydalanib, barcha moyni o’zgartirishga harakat qiling.

Moyni qanchalik tez-tez o'zgartirish kerak?

Moyni qanchalik tez-tez o’zgartirish kerak?

Ba’zi firmalar, odatda, ularning moyini, ular almashtirishni talab qilmaydi, qo’pincha ular aytishadi- men sotib olganim bilan, sotganman. Ammo bularning barchasi xavfli marketing harakatidir. Ha, ba’zida yog ‘ juda uzoq vaqt yashashi mumkin. Lekin buning uchun dvigatelning ishlashi uchun “issiqxona” shartlari kerak. Dastlab yangi bo’lishi kerak, lekin sifat jihatidan o’ralgan bo’lishi kerak-bu Karter gazlarining bosimi kichik bo’lishi kerak. Bundan tashqari, u toza, eski, allaqachon ishlab chiqarilgan moyining izlari yo’q edi. Bundan tashqari, u doimo o’rta tezlikda va past yuklarda ishlaydi-bu moyining harorati nisbatan kichik bo’lishi uchun. Bundan tashqari, u uzoq vaqt davomida bo’shashmasdan va ayni paytda yuqori yuk va inqilob rejimlarida hech qachon ishlamagan.

Moy  eskirishiiga kelsak, bu uning normal ishlashining belgisidir. Axir, u nafaqat moylaydi, balki yuvadi. Va yuvilgandan so’ng, “sovun”, ya’ni gidroksidi qo’shimchalarni yuvish, iste’mol qilinadi va chqindliar to’planadi. Uning asosiy qismi filtrga joylashadi, lekin u orqali kichik va qiyin narsa hali ham sızmaktadır. Bundan tashqari, moy doimiy isitish/sovutish uning oksidlanishiga olib keladi. Va bu holatda u korroziyaga xavfli bo’ladi. Shunday qilib, moy, barcha tirik mavjudotlar kabi, abadiy bo’lishi mumkin emas. Hech bo’lmasa hozirgacha.

Va qachon uni o’zgartirish kerak? Bu savolga aniq javob yo’q. Avval avtomobil ishlab chiqaruvchisi tomonidan belgilangan almashtirish muddatlariga rioya qilish kerak-bu kafolat majburiyatlarini saqlab qolish uchun zarur. Va keyin? Va keyin moyni o’z turiga yoki narxiga emas, balki hozirgi holatiga ko’ra o’zgartirish kerak. Asosiy mezonlar-yopishqoqligi va ifloslanish yuqori darajada muhim o’zgarish. Asboblarsiz, uni o’rnatish oson emas, lekin probda juda iflos yog’ni ingl. Yog ‘ tezda o’zgarishi kerak bo’lgan yana bir belgi-bu suv kabi prob bo’ylab siljishni boshlaganda. Bu bizning amaliyotimizda tez-tez uchrab turmagan, ammo holatlar sodir bo’lgan. Bunday moyga chiqish — bu dvigatelni o’ldirish kafolatlangan degan ma’noni anglatadi.

Moy almashinuvining o’rtacha vaqti 5-7 ming km mineral moy uchun va  sintetik moy uchun 10-12 ming km. Bu juda qimmat emas va dvigatel moy tizimini yaxshi holatda saqlab qolish katta resurs manbai va dvigatel bilan muammolarning yo’qligi kafolatidir.

"Mineral moyi" ga chek qo'yishim kerakmi?

“Mineral moyi” ga chek qo’yishim kerakmi? Amerikada har 7 ming kilometrdan keyin moy quyiladi va u yoqilg’i quyish stantsiyasida so’riladi va hamma baxtlidir…

Faqat Amerikada emas, balki yaqin Sharq, Afrika va Xitoyda ham. Va bu juda oqilona, zamonaviy “mineral moy” xususiyatlarining foydasi ham juda yuqori. Qisman, bu moy firmalarining ta’minotidan kelib chiqadi – ularga qimmatroq “sintetika” va “yarim sintetik”sotish ko’proq foydalidir.

Mahalliy dvigatel sanoati moy taraqqiyotidan qanchalik orqada qoldi?

Bu orqada emas edi. Va eng yaxshi Rossiya firmalarida asosiy moylar juda yaxshi qo’llaniladi. Va barcha qo’shimchalar paketlarini – biznikini va bizniki emasni -bir xil foydalanishadi va ularni uch yoki to’rtta firmadan sotib olishadi. Boshqa hech kim yo’q!

Dvigatel (moy) qish oylarida isinish kerakmi, chunki ko’pchilik buni 5-10 daqiqada qilyapti?

Ekologiya nuqtai nazaridan bu zarur emas, dvigatel manbai va ishonchliligi nuqtai nazaridan zarur. Siz uchun nima muhimroq — o’zingiz hal qiling.